6222 VE Maastricht
Stuurt u ons een e-consult
Huisartsenpraktijk Nazareth-Limmel is iedere werkdag bereikbaar. Wij werken uitsluitend op afspraak.
Openingstijden:
8.00 – 17.00 uur
De huisartsenpraktijk bevindt zich op de eerste verdieping en is bereikbaar via een trap of lift.
Als u in de ochtend belt, tussen 8.00 en 9.00, kunt u afhankelijk van de aard van de klacht dezelfde dag gezien worden. De assistente zal u kort vragen naar een reden van het bezoek aan de huisarts. Zij kan dan samen met u beoordelen hoe dringend de klacht is en of er extra tijd nodig is.
Sommige eenvoudige klachten kunnen ook door de assistente voor u aan de huisarts gevraagd worden. U wordt dan teruggebeld door de assistente.
Voor bloedprikken bij de assistente kunt u telefonisch een afspraak maken. Elke werkdag van 8.00-11.00 uur kunt u hiervoor terecht in onze praktijk. Tevens kunt u zonder afspraak terecht in het MUMC+ diagnostisch centrum van 7.30-17.30 uur.
Klik hier om uw herhaalmedicatie aan te vragen.
Het maken van een afspraak
Voor het inplannen van een afspraak kunt u bellen of langskomen. In overleg met de assistente wordt de urgentie beoordeeld en krijgt u een afspraak. Onze insteek is om iedere patiënt zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom is het van belang om bij het maken van een afspraak goed aan te geven waarvoor u komt. De assistente kan dan inschatten hoeveel tijd u nodig heeft. Heeft u meer tijd nodig of zijn er meerdere problemen, dan kunt u een dubbele afspraak aanvragen ( 1 consult = 10 minuten). We streven ernaar om iedere patiënt die voor 9.00 uur belt ook op dezelfde dag een afspraak te geven.
Afspraak annuleren
Als u verhinderd bent, wordt u vriendelijk verzocht uw afspraak 3 uur voorafgaand te annuleren. Als wij op tijd weten dat u niet kunt komen, kunnen we een andere patiënt plannen op het spreekuur. Zo wordt voorkomen dat uw plek onnodig onbenut blijft.
Bij binnenkomst huisartsenpraktijk
Bij binnenkomst van de huisartsenpraktijk kunt u zich melden bij de assistente aan de balie. Daarna kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. De arts zal u vervolgens binnenroepen. Het spreekuur van de artsen kan uitlopen waardoor u later wordt binnengeroepen dan afgesproken. Hiervoor graag uw begrip.
Het aanvragen van een visite
Voor 10.00 uur kunt u telefonisch visites aanvragen. Visites worden uitsluitend gereden voor patiënten die fysiek niet in staat zijn om naar de praktijk te komen.
Het aanvragen van recepten
Het aanvragen van recepten kan iedere werkdag van 08.00-17.00 uur. Echter elke apotheek heeft zijn eigen regels over het bestellen van herhaalrecepten.
Bellen voor uitslagen
U kunt, i.v.m. drukte aan de telefoon, het beste tussen 13.30-17.00 uur bellen voor uitslagen.
Omgangsvormen
Binnen onze praktijk gelden er algemene omgangsvormen zoals elkaar beleefd en met respect behandelen. Agressief gedrag wordt niet getolereerd. Indien u de Nederlandse of Engelse taal niet beheerst vragen wij u vriendelijk om een tolk mee te nemen.
Roken en het gebruik van alcohol en drugs zijn niet toegestaan in deze praktijk.
Privacyreglement van onze praktijk
Uw persoonsgegevens en privacy in onze huisartsenpraktijk.
Algemeen
De AVG is de wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.
Huisartsenpraktijk
In onze huisartsenpraktijk kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit is noodzakelijk om u medisch goed te kunnen behandelen en nodig voor het financieel afhandelen van de behandeling. Daarnaast kan verwerking noodzakelijk zijn voor, bijvoorbeeld, de bestrijding van ernstig gevaar voor uw gezondheid of ter voldoening aan een wettelijke verplichting (bijvoorbeeld het verplicht melden van een besmettelijke ziekte op grond van de Wet Publieke Gezondheid).
De plichten van de huisartsenpraktijk
Onze huisartsenpraktijk is volgens de AVG de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die in de praktijk plaatsvindt. Aan de plichten die daaruit voortkomen, voldoet de praktijk als volgt:
Voor medische gegevens is deze bewaartermijn in principe 15 jaar (vanaf de laatste behandeling), tenzij langer bewaren noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de gezondheid van uzelf of van uw kinderen. Dit is ter beoordeling van de behandelaar.
Uw rechten als betrokkene
U heeft de volgende rechten:
Als u gebruik wilt maken van uw rechten, dan kunt u dit mondeling of schriftelijk kenbaar maken aan onze praktijk. Uw belangen kunnen ook behartigd worden door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk gemachtigde, of uw curator of mentor).
Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden
De medewerkers van onze huisartsenpraktijk hebben de verplichting vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om te gaan. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de zorgverlener voor verstrekking van uw persoonsgegevens uw uitdrukkelijke toestemming nodig heeft. Op deze regel bestaan echter enkele uitzonderingen.
Vraag of klacht
Heeft u een vraag of een klacht? Bijvoorbeeld over met wie wij gegevens delen of onze omgang met uw medische gegevens? Dan gaat onze klachtenfunctionaris hierover graag met u in gesprek. Klik hier voor meer informatie
Iedereen in Nederland heeft het recht om zelf in zijn of haar huisartsendossier te kunnen kijken. Dat kunt u doen via een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO), die verbonden is met het computersysteem van huisartsenpraktijk Nazareth. Er zijn PGO’s die met een app op de telefoon werken, maar er zijn ook PGO’s die via een website op de computer werken.
Nieuwsgierig?
U kunt zelf een PGO zoeken, daarna kunt u de koppeling aangaan met onze praktijk.
De praktijk is een erkend leerbedrijf voor het opleiden van doktersassistentes. 
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.